کد خبر: ۱۰۲۶۶
تاریخ انتشار:۱۶:۴۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: طبق اعلام رئیس مرکز آمار ایران تاکنون معادل یک میلیون و ٣٧٢ هزار خانوار معادل ٥ میلیون و٦٠٠ هزار نفر در سرشماری الکترونیکی شرکت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام رئیس مرکز آمار ایران تاکنون معادل یک میلیون و ٣٧٢ هزار خانوار معادل ٥ میلیون و٦٠٠ هزار نفر در سرشماری الکترونیکی شرکت کرده‌اند.

امید علی پارسا - رئیس مرکز آمار ایران - در نشست خبری که امروز ١٣ مهر ماه در ساختمان مرکز آمار ایران برگزار شد اظهار کرد: در ١٠ روز گذشته معادل یک میلیون و ٣٧٢ هزار خانوار معادل ٥ میلیون و ٦٠٠ هزار نفر در سرشماری الکترونیکی شرکت کرده‌اند که نشان دهنده تحقق ٣٣ درصدی شرکت افراد جامعه در سرشماری الکترونیکی نسبت به پیش‌بینی‌ها با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در ایران است.

وی همچنین بیان کرد: تحقق این میزان رضایت بخش نیست، ولی با توجه به فرهنگ انجام کار در دقیقه ٩٠ در ایران انتظار داریم که در روزهای آتی روند شرکت مردم در سرشماری شتاب بگیرد.

رئیس مرکز آمار درباره استان‌هایی که همکاری آنها عالی بوده و بیش از میزان پیش بینی در سرشماری شرکت کرده‌اند توضیح داد:  استان‌های سمنان و بوشهر مشارکت آنها بیش از ١٠٠ درصد پیش‌بینی شده بود و استان‌هایی که همکاری آنها قبول قبول بود، شامل استان خواسان جنوبی، یزد، کردستان و آذربایجان شرقی بوده است. همچنین استانهایی که کمترین میزان مشارکت را دارند و زیر ٢٨ درصد از هدف استان خود در ۱۰ روز توفیق داشته‌اند. این استان‌ها شامل لرستان، همدان، کهکیلویه، اردبیل، خوزستان و گلستان است.

او وضعیت استان تهران را مناسب ندانست و بیان کرد: مشارکت تهران ٢٨.٥ درصد بوده است که البته با توجه به ضریب نفوذ اینترنت این میزان قابل توجه نیست و امیدواریم طی روزهای آتی این روند تغییر کند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار