کد خبر: ۱۰۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه قلعه رئیسی:
عصر دنا: بعضی از مسئولان از اقصی نقاط استان به دنبال گنج هستند انتظار است نیروهای امنیتی به طور جد بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای با این افراد برخورد کند بعضا با ماشین دولتی هم می‌روند این‌ها چطور می‌خواهند از بیت المال پاسداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): امام جمعه قلعه رئیسی گفت : بعضی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد بعضا با ماشین دولتی به دنبال گنج می‌روند .

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی در ادامه به یکی دیگر از مباحث اصول دین که اصل نبوت است اشاره و افزود: اگر انسان شناخت مناسبی از مسئله توحید و عدل داشته باشد فطرتا انسان متوجه می‌شود که به رهبر و راهنما و پیشوای معصوم نیازمند است.

وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا است و لقمه حرام سبب نابودی و به فنا رفتن خانواده می‌شود که باید از آن پرهیز کرد.

با تذکری به بعضی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعضی از مسئولان از اقصی نقاط استان به دنبال گنج هستند انتظار است نیروهای امنیتی به طور جد بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای با این افراد برخورد کند این افراد که در روستای تراب لنده به دنبال گنج هستند بعضا با ماشین دولتی هم می‌روند این‌ها چطور می‌خواهند از بیت المال پاسداری کنند.

وی به روز سالمندان اشاره و در ادامه به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و آغاز ماه محرم هم اشاره و گفت: دو اصل اسلام برای اصلاح جامعه اصل امر به معروف و نهی از منکر است و امیدواریم مسئولان هیات‌ها در ایام ماه محرم از مداحی‌های عالمانه، حماسی و شور انگیز مناسب استفاده کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی به هفته نیروی انتظامی اشاره و با تبریک این هفته تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی اصل نیروی انتظامی اقتدار، عزت، احساس مهربانی و خدمت به مردم است و بزرگ‌ترین وظیفه این نیرو حفظ ارزش‌ها است که از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی در جهت امنیت و آرامش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از سنت‌های قطعی خدای متعال امتحان و آزمایش است تصریح کرد: همه امت‌ها و همه انبیاء و همه انسان‌ها هر کدام به وسیله‌ای امتحان شدند خدای متعال همه امت‌ها را امتحان نمود بعد از رسول الله خدا امت را بوسیله فاطمه امتحان نمود خیلی‌ها مردود و رفوضه شدند یک وقت وسیله امتحان مولا علی است خدا همه را امتحان می‌کند در طول انقلاب ما امت ما امتحان شد و در همه امتحان‌ها سربلند بیرون آمده از ۸سال دفاع مقدس گرفته یا جریان نفاق و منتظری‌ها و ارتحال امام راحل در هر مقطعی از زمان این امت امتحان شده در سال ۸۸هم خدای متعال امت را امتحان نمود خیلی‌ها باختند و در زباله‌دان تاریخ دفن شدند.

صلواتی افزود: به عقیده بنده در این زمان که امت همه دعای فرج بر زبان دارند و خواهان امام عصر هستند خدای متعال هم آن‌ها را جهت ولایت پذیری ولایت مداری از امام عصر (عج) در زمان غیب امتحان می‌کند.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: یک روز عموم مردم امتحان می‌شوند جریان انقلابی و ولایی هم امتحان می‌شوند باید منتظران امام عصر (عج) امتحان شوند و از دل همین امتحان‌ها یاران واقعی امام زمان (عج) مشخص می‌شوند خدا ما را امتحان می‌کند بعد امام عصر را به ما می‌دهد باید لیاقت پیدا کنیم امروز خدا خدا ما را با فرمایشات و منویات نایب امام زمان امتحان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرکس بتواند در دور راهی‌ها از علایق و سلیقه‌هایش بگذرد از هوای نفسش بگذرد و از فرمان ولی امر اطاعت کند قطعا سربلند بیرون خواهد آمد همه باید ذوب در ولایت باشیم نه اشخاص ما شخص محور نباید باشیم ما باید ولی محور باشیم حجت ما ولی است علایق ما به دیگر افراد باید بر اساس ولایتمداری و ولایت پذیری افراد باشد.

صلواتی تبیین کرد: یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های اهل ایمان اطمینان و اعتماد به ولایت و رهبری و تبعیت محض از فرامین و منویات امام المسلمین است ارزشمند‌ترین و والا‌ترین سرمایه اجتماعی نظام همین اعتماد و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه امروز ارزشمند‌ترین و ولا‌ترین نعمت در جمهوری اسلامی نعمت ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری است یادآور شد: ولایت مقام معظم رهبری‌‌ همان ولایت رسول است در شهریور ماه امسال مقام معظم رهبری در جلسه‌ای به یکی از مسئولان سابق کشور گفتند بخاطر مصلحت خودت و مصلحت کشور در انتخابات شرکت نکنید یک نصحیت برای برادر مومن بود دستور، الزامی و حکم حکومتی نبود اما بخاطر وضعیت کشور و لزوم رعایت مصالحی که ولی فقیه تشخیص آن را به عهده دارند انتظار می‌رفت فرد مذکور بلافاصله اعلام تبعیت می‌نمودند.

وی تاکید کرد:‌ای کاش به محض شنیدن نصیحت خیرخواهانه نایب امام زمان (عج) با کمال تواضع و افتخار لبیک می‌گفتند و از هرگونه فعالیتی که شائبه حضور انتخاباتی دارد خودداری می‌کردند متاسفانه بعد از چند هفته و عدم تغییر روند فعالیت آن فرد برخی از نیروهای مومن به انتقاد از این روند پرداختند و خواهان عمل و تبعیت این فرد به توصیه مقام معظم رهبری شدند متاسفانه بعضی منکر اصل چنین توصیه‌ای و برخی منکر اصل این جلسه شدند باعث و اختلاف در میان نیروهای مومن و انقلابی شدند.

صلواتی گفت: لذا مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فرمودند اختلاف دو قطبی میان مومنان خلاف مصلحت است و همه باید مراقب سوء استفاده دشمن باشند همه باید علیه خواست دشمن و در برابر برنامه‌ها عمل کنند و به سمتی بروند که برنامه دشمن خنثی شود و مقام معظم رهبری آگاهانه و بر اساس ملاک‌های شرعی تصمیم می‌گیرند تحت تاثیر زیر و عمر نیستند اینکه رهبری به این مسئله متهم می‌شوند این ظلم به رهبری است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه بعضی می‌گویند این چنین نیست که این مورد در انقلاب سابقه نداشت عنوان کرد: امام راحل به شهید بهشتی هم اجازه شرکت در انتخابات دور اول ریاست جمهوری نداد خود بنی صدر ملعون هم بعدا در مصاحبه‌ای با جرات گفت که امام او را از کاندیداتوری نهی نمود، حضرت امام صراحتا از مقام معظم رهبری خواستند و امر کردند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی ابراز داشت: اگر عمارهای انقلاب به وظیفه خود عمل می‌کردند کار به اینجا کشیده نمی‌شد که خود رهبری مجبور به علنی کردن این مسئله شوند‌ ای کاش این فرد هزینه تراشی نمی‌کرد زمینه زخم زبانزنی اهل بغی و فتنه و طمع افکنی در جان دشمنان انقلاب و نظام را پدید نمی‌آورد و الحمدالله با نامه‌ای که دادند ختم به خیر شد.

صلواتی صحبت ولی امر مسلمین را عامل آرامش قلوب مومنین و جریان انقلابی دانست و یادآور شد: با این نصحیت از یک فتنه بزرگ جلوگیری کردند چرا که عده‌ای گفتند خون می‌دهیم ولی فلانی نیاید این‌ها با استفاده از پیراهن عثمان و از اهل فتنه کمر‌ها را بستند که یکبار دیگر با تمام وجود برای اهداف شوم خود به صحنه بیایند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: چیزی که تعجب همگان را برانگیخت این بود که اصحاب فتنه و فتنه گران این قضیه را پیراهن عثمان کردند و به نیروهای مومن و انقلابی خنده طعنه آمیز زدند؛ نایب امام زمان (عج) مقام معظم رهبری در سال ۸۸هم همین نصیحت‌ها را به سران نانجیب فتنه داشتند حتی آن‌ها را دعوت کردند، نصحیت نمودند بزرگان را فرستادند اما دریغ از یک نامه و با ضدیت با ولایت فقیه و از روی هوا و هوس و ساده لوحی و لج بازی در مقابل حجت خدا ایستادند.

صلواتی گفت: لذا سران فتنه در حصر باغی بر انقلاب و ضد ولایت فقیه هستند و هرکسی ضد ولایت فقیه و ضد ولایت رسول الله است امیدواریم در همین دنیا شاهد اعدام سران فتنه باشیم.

وی در ادامه متذکر شد: به همین دولت هم نصحیت کردند دو دستگی، دوگانگی، دو قطبی در جامعه ایجاد نکنند نیروهای انقلابی را تخریب نکنند و آن‌ها را متهم به جریان انقلابی و به تند روی و افراطی متهم نکنند و باید همگان بدانند تواضع در برابر ولی حق باعث ترفیع درجه و محبت در قلوب می‌شود و مقابله با ولی فقیه مثل کار نانجیبانه و شیطانی سران فتنه و سهل انگاری نمودن و خود را به غفلت زدن و در مقابل منویات رهبری آدرس غلط دادن باعث سقوط و موجب تنفر نزد نیرهای مومن است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
امام جمعه لنده کجاست است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.