تاریخ انتشار:۱۶:۵۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: امام جمعه موقت یاسوج گفت: عده‌ای فتنه‌گر حاضر در فتنه 88 هنوز در دانشگاه‌ها و مجامع به صورت آزادانه حضور دارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج که در محل حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار شد، با اشاره به حبس حقوق اظهار کرد: مفلس کسی است که همه اعمال و کارهای خیر را انجام داده اما در محشر جماعتی به سراغ او می‌آیند که از او طلبکار هستند.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: این افراد حقی از افراد را به گونه‌ای دیگر ضایع کرده‌اند که از خیرات این افراد بدهکار برمی‌دارند و به افراد طلبکار می‌دهند.

وی به مواردی از حبس حقوق اشاره کرد و گفت: بخشی از آن در زمینه مالی و قرض دادن است که باید حدود و شرایط آن را رعایت کرد و به اصول آن پایبند بود.

حسینی‌صدر بیان کرد: باید به موضوعات فقهی در خصوص رد مال عمل کرده و پول را به طلبکار باز گرداند. 

امام جمعه موقت یاسوج این اعمال را جز اخلاق اسلامی دانست و گفت: در فقه اسلامی تأکید شده که قرض را باید در موعد مقرر برگرداند و حق و طلب دیگران را داد.

حسینی‌صدر در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: در جایی که وقت برای قرض تعیین نشده باشد باید هرگاه طلبکار درخواست کرد طلبش بدون فوت وقت پرداخت شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌صدر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از مناسبت‌ها اظهار کرد: کنگره 1880 شهید را در استان داریم که بزرگترین رویداد در استان ما به شمار می‌رود که از 11 تا 15 مهرماه با حضور شخصیت‌های مهم کشور برگزار می‌شود. 

وی با بیان این که در این پنج روز اجلاسیه برنامه‌های مختلفی خواهیم داشت، افزود: یکی از این روزها مربوط به شهدای روحانی است که در استان 34 شهید روحانی داریم و همچنین 200 روحانی جبهه رفته داریم که بسیاری از آن‌ها به درجه جانبازی هم نائل شده‌اند. 

حسینی‌صدر به روز همدردی با جوانان و نوجوانان فلسطینی به عنوان یکی از مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: در دوره امام و مقام معظم رهبری بر حمایت از مسلمانان جهان و به خصوص مظلومان فلسطین تاکید شده است.

امام جمعه موقت یاسوج به ماه محرم و همچنین هفته امر به معروف و نهی از منکر در این ماه اشاره کرد و گفت: نخستین وظیفه مومنین امر به معروف و نهی از منکر است و مقام معظم رهبری فرموده‌اند امر به معروف فقط مربوط به امور جزیی نیست بلکه جایی که حیثیت اسلام در حال خطر است باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

حسینی‌صدر در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: این نیرو در رکاب ولایت است و تاکنون رهبری معظم انقلاب از این نیروی خدوم قدردانی کرده  چرا که در تأمین امنیت به خوبی به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی افزود: اگر نیروی انتظامی نبود امنیت کنونی را نداشتیم لذا ما هم باید امنیت این نیرو را برقرار کنیم و از پشت سر آن‌ها را یاری کنیم.

خطیب موقت جمعه یاسوج با بیان جفایی که در فتنه 78 به نیروی انتظامی شد، افزود: باید کسانی که در آن روزگار به نیروی انتظامی جفا کردند عذرخواهی کنند.

حسینی‌صدر پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف را حاصل ایجاد امنیت دانست و گفت: بسیاری از کشورها و ملت‌ها به امنیت کشور ما غبطه می‌خورند که فرزندان ملت در نیروی انتظامی آن را به ما ارزانی داشته‌اند.

وی با بیان این که حفظ وحدت بر همه ملت واجب است به موضوع اخیر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم حضور یکی از افراد در انتخابات آینده اشاره و عنوان کرد: هر کسی در هر جایی اگر از مقام معظم رهبری اطاعت کند هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

حسینی‌صدر با بیان این که این مصلحت اسلام و نظام جمهوری اسلامی این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، تصریح کرد: همین دو قطبی کردن فضا بود که موجب بروز فتنه 88 شد.

امام جمعه موقت یاسوج با ابراز تاسف از این که هنوز برخی از فتنه‌گران آزادانه در دانشگاه‌ها و مجامع حضور دارند، تصریح کرد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهیم فتنه‌ای در کشور مانند فتنه 88 رخ نمی‌دهد.

وی با انتقاد از کسانی که در خصوص موضوعات خیر نقش عمارگونه خود را انجام ندادند، خاطرنشان کرد: چرا نباید به وظیفه خود عمل کنیم تا مقام معظم رهبری در چنین مواردی هزینه شود.

امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر این که فرمایش مقام معظم رهبری برای عدم حضور یکی از افراد در انتخابات به منزله حکم حکومتی نبود، افزود: رهبری معظم انقلاب در این خصوص اندرز و نصیحت داشتند و نظیر چنین موردی در دوره امام راحل را هم داشتیم.

حسینی‌صدر گفت: در دوره‌ای امام راحل به رغم عدم تمایلی که رهبری کنونی انقلاب در آن زمان نسبت به ریاست جمهوری داشتند از ایشان خواستند که حتما حضور داشته باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.