کد خبر: ۱۰۱۲۱
تاریخ انتشار:۱۰:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
شهردار دوگنبدان تأکید کرد
عصر دنا: شهردار دوگنبدان گفت: با توجه به قرار داشتن بافت فرسوده دوگنبدان بر روی گسل زلزله می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد و بیش از 90 درصد از واحدها و 50 درصد از جمعیت این مناطق بافت فرسوده آسیب جدی خواهند دید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نشست توجیهی مددجویان بهزیستی ساکن در بافت فرسود دوگنبدان با شهردار این شهر برگزار شد.

اردلان زینل‌زاده در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر یک پنجم از جمعیت شهرستان گچساران در نقاط مختلف بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

شهردار دوگنبدان گفت: کوچه‌های تنگ و باریک این محلات و خانه‌هایی که از ابتدا پایه‌کوبی نشده از عواملی بوده که این مناطق را به بافت فرسوده تبدیل کرده است.

وی با اشاره به غیر مقاوم بودن، پلکانی و معابر کم عرض که گاهی کمتر از نیم متر است، بیان کرد: در صورت بروز زلزله یا بارندگی شدید واحدهای مسکونی بالادست بر روی واحدهای پایین دست فرو خواهد ریخت که این امر فاجعه انسانی را در پی خواهد داشت.

زینل‌زاده با اشاره به ساختمان غیر ایمن واحدهای مسکونی بافت فرسوده با عمر 20 تا 50 ساله تصریح کرد: این نوع سرپناه‌ها با توجه به قرار داشتن منطقه بر روی گسل زلزله می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد و بیش از 90 درصد از واحدها و 50 درصد از جمعیت این مناطق بافت فرسوده آسیب جدی خواهند دید.

وی بیان داشت: پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله، 60 میلیون ریال وام بلاعوض و 50 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی ودیعه مسکن برای تأمین مسکن در زمان تخریب و بازسازی از مهمترین حمایت‌های دولت در طرح احیای بافت فرسوده این شهر است.

زینل‌زاده اذعان کرد: انجام عملیات تخریب، تهیه نقشه ساختمان و صدور پروانه ساخت، نظارت بر ساخت و ساز و هزینه انشعاب‌های آب، برق و گاز به صورت رایگان از دیگر حمایت‌های دولت برای بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

منبع: فارس


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.