تاریخ انتشار:۲۲:۵۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: همزمان با هفته گردشگری، نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ظهر امروز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار و مسئولان شهرستان دنا نخستین طرح بزرگ بوم‌گردی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی‌سخت افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این طرح با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های این بحث درون‌زایی و تکیه بر توانمندی‌های درونی هر استان و منطقه است.

محمود باقری با اشاره به اینکه این طرح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی استان است که امروز افتتاح می‌شود، افزود: این واحد بوم‌گردی به گذشته ما مربوط بوده و نوع زندگی گذشته مردم استان ما را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از مزایای اجرای این طرح، مشارکت و مالکیت توسط یک واحد خانوادگی بوده که سبب پایداری این پروژه شده و به توسعه آن در آینده کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 54 متقاضی طرح بوم‌گردی در اداره کل میراث فرهنگی درخواست خود را ثبت کرده‌اند که طرح کنونی به عنوان نخستین طرح مورد موافقت کارشناسان، بانک و میراث فرهنگی قرار گرفته و با نام "اقامتگاه بوم‌گردی رئیس" امروز افتتاح شد.

باقری میزان اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این واحد بومگردی را 200 میلیون تومان عنوان و بیان کرد: از این میزان 80 میلیون تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت و 120 میلیون تومان توسط سرمایه‌گذار هزینه شد.

وی ابراز کرد: با توجه به تأکید مقاوم معظم رهبری بر مساله اقتصاد مقاومتی، امیدواریم راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی به افزایش استقبال گردشگران خارجی و از طرفی توانمندسازی اقتصادی مردم کمک کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اینکه امروزه گردشگری در پیوند با اقتصاد نقش قابل توجهی ایجاد کرده است، گفت: در طرح بوم‌گردی، بناهای سنتی و قدیمی به محیطی برای پذیرایی از گردشگران تبدیل شده که این موضوع از جهات زیادی مزیت دارد.

پژمان نیک‌اقبالی مهم‌ترین مزیت طرح‌های بوم‌گردی را بحث اقتصادی و درآمدزایی آن عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، با احیای خانه‌های قدیمی، سابقه و گذشته افراد در این خانه‌ها حفظ شده و از سوی دیگر می‎تواند تبلیغی برای سازه‌های قدیمی و خانه‌های سنتی باشد تا در کنار سیاه‌چادر به عنوان یک پتانسیل معرفی شود.

وی بیان کرد: برخی روستاهای شهرستان‌های بویراحمد و دنا به‌ویژه روستای کریک و برخی روستاهای مناطق گرمسیری استان از جمله روستای مارین، ظرفیت خوبی برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی دارند و تسهیلات ارزان قیمتی برای احداث این طرح‌ها پرداخت می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هتل‌های 4ستاره تمام نیاز گردشگران نیست و برخی تمایل به استقرار در خانه‌های گلی و سیاه چادر دارند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: سه مورد طرح بوم‌گردی در شهرستان دنا به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد که از این تعداد مبلغ 800 میلیون ریال به طرح کنونی پرداخت و به بهره‌برداری رسید و دو طرح دیگر نیز برای پرداخت تسهیلات تأیید شده است.

ارسلان حسن‌پور با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش گردشگری گفت: صندوق کارآفرینی امید از طرح‌ها و ایده‌هایی که سبب رونق صنعت گردشگری در این استان شود حمایت و نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها اقدام می‌کند.

وی ابراز کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری سقف خاصی وجود نداشته و هر تعداد طرح که معرفی شود تسهیلات موردنیاز از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار